‘Milletin cebinden alıp Cengiz’e veriyorlar’

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda Yolcu Garantileri Tutmadı

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda son 9 yıldır yaşanan yolcu garantisi sorunları devam ediyor. 2022-2023 dönemi için 8 milyon yolcu garantisi verilmesine rağmen, beklenenin çok altında kalarak 2 milyon 938 bin kişiye ulaşıldı. Garı tercih etmeyen 5 milyon 61 bin vatandaş için ise Devlet Hazinesi tarafından Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine milyonlar ödendi. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD) denetim raporu Meclis KİT Komisyonu’nda görüşülürken, CHP Çorum Milletvekili Mehmet Tahtasız bu durumu sert bir şekilde eleştirdi.

Mecliste yaptığı konuşmada Tahtasız, “Vatandaşlar garı kullansalar da kullanmasalar da, Hazine’den alınan paraları Cengiz’e aktarıyorsunuz. Bu iktidar döneminde halkımız, garip bir modelle karşı karşıya kaldı. Yolcu garantisi gibi uygulamalar, halkın cebine zarar veriyor” dedi. Ayrıca, “ATG Gar işletmesi gibi sarayın yandaş müteahhitleri, ballı ihalelerle sürekli öne çıkıyor” ifadesini kullandı.

Mehmet Tahtasız’a göre, yılda 8 milyon yolcu garantisi verilen Ankara YHT Garı’nda sürekli sapmalar yaşanıyor. 2022-2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu garantisine ulaşılamazken, sadece 2 milyon 938 bin yolcu bu garı tercih etti. Bu durum, devletin şirketlere ödemesi gereken milyonlarca liralık bir maliyet oluşturdu.

Yıllık 2.8 Milyar TL Garanti Ödendi

Ekim 2022-Ekim 2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu rakamı tutmayarak 2 milyon 938 bin 421’e geriledi. Bu nedenle Hazine, garı kullanmayan 5 milyon 61 bin 579 kişinin ücretini ödeyerek şirketlere milyonlarca lira aktardı. Devlet, bu durum için kurulan ortaklığa 2023 yılında 409 milyon 528 bin TL ödedi. Ayrıca, 2020 yılında verilen garantiler de tutmamış ve sadece 740 bin yolcu garantisine ulaşılmıştır. Bu durumda, Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine 7.5 milyon dolar daha ödendi.

2016 yılında açılan Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı, yıllardır beklenen yolcu sayısına ulaşamamaktadır. Garın maliyeti, Kolin, Cengiz ve Limak şirketlerine 235 milyon dolara mal oldu. Mehmet Tahtasız, son 8 yılda şirketlere 81 milyon 822 bin dolar ödendiğini ve bu durumun 2036 yılına kadar devam edeceğini belirtti.

Bu kara delik ancak 2036’da sona erecek.

Related Posts

Aldığınız ürünlerin etiketinde bu semboller yoksa geri bırakın

Kırtasiye sektöründen, yeni eğitim-öğretim dönemi öncesinde okul alışverişine çıkacak velilere merdiven altı ürün uyarısı geldi.

CHP’li Karatepe: İktidar çalışanı yoksullaştırma konusunda kararlı

CHP Genel Başkan Yardımcısı Yalçın Karatepe, kamu çalışanlarına sunulan maaş artışı teklifinin Merkez Bankası’nın 2026 enflasyon tahminiyle birebir örtüştüğünü belirterek, “Bu süreçte Merkez Bankası da masum değil. İktidar, enflasyonla mücadeleyi vatandaşı yoksullaştırmakta buluyor” dedi.

İstanbul’un dev oteli 120 milyon dolara satıldı

Ailesi ile pek çok yakınını da Kartal Otel’de yitiren Gültekin, İstanbul’daki Fairmont Oteli’nin alımını önceden planlamıştı. Otele 120 milyon dolar ödendi.

Mali darboğazı aşamayan sektör devi iflas etti, alacaklılar sıraya girdi

Atak Kumaş Tekstil, mali sıkıntılarını aşamayarak iflas etti. Bursa 1. Asliye Ticaret Mahkemesi, 9 Temmuz 2025’te şirketin borca batık olduğuna hükmedip iflasını açıkladı. Mal varlıkları tasfiye edilerek ödemeler alacaklı sırasına göre yapılacak.

Kayseri’de Organize Tarım Bölgesi Altyapısı İlerlemede

Elmalı’da jeotermal kaynaklarla hayata geçirilen OTB projesinin altyapı çalışmaları hızla devam ediyor.

Gaziantep’te Taze Antep Fıstığı Fiyatları

Gaziantep’te Antep fıstığı hasadı başladı, taze ben fıstığı 500 liradan tezgahlarda yerini aldı.