‘Milletin cebinden alıp Cengiz’e veriyorlar’

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda Yolcu Garantileri Tutmadı

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda son 9 yıldır yaşanan yolcu garantisi sorunları devam ediyor. 2022-2023 dönemi için 8 milyon yolcu garantisi verilmesine rağmen, beklenenin çok altında kalarak 2 milyon 938 bin kişiye ulaşıldı. Garı tercih etmeyen 5 milyon 61 bin vatandaş için ise Devlet Hazinesi tarafından Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine milyonlar ödendi. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD) denetim raporu Meclis KİT Komisyonu’nda görüşülürken, CHP Çorum Milletvekili Mehmet Tahtasız bu durumu sert bir şekilde eleştirdi.

Mecliste yaptığı konuşmada Tahtasız, “Vatandaşlar garı kullansalar da kullanmasalar da, Hazine’den alınan paraları Cengiz’e aktarıyorsunuz. Bu iktidar döneminde halkımız, garip bir modelle karşı karşıya kaldı. Yolcu garantisi gibi uygulamalar, halkın cebine zarar veriyor” dedi. Ayrıca, “ATG Gar işletmesi gibi sarayın yandaş müteahhitleri, ballı ihalelerle sürekli öne çıkıyor” ifadesini kullandı.

Mehmet Tahtasız’a göre, yılda 8 milyon yolcu garantisi verilen Ankara YHT Garı’nda sürekli sapmalar yaşanıyor. 2022-2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu garantisine ulaşılamazken, sadece 2 milyon 938 bin yolcu bu garı tercih etti. Bu durum, devletin şirketlere ödemesi gereken milyonlarca liralık bir maliyet oluşturdu.

Yıllık 2.8 Milyar TL Garanti Ödendi

Ekim 2022-Ekim 2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu rakamı tutmayarak 2 milyon 938 bin 421’e geriledi. Bu nedenle Hazine, garı kullanmayan 5 milyon 61 bin 579 kişinin ücretini ödeyerek şirketlere milyonlarca lira aktardı. Devlet, bu durum için kurulan ortaklığa 2023 yılında 409 milyon 528 bin TL ödedi. Ayrıca, 2020 yılında verilen garantiler de tutmamış ve sadece 740 bin yolcu garantisine ulaşılmıştır. Bu durumda, Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine 7.5 milyon dolar daha ödendi.

2016 yılında açılan Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı, yıllardır beklenen yolcu sayısına ulaşamamaktadır. Garın maliyeti, Kolin, Cengiz ve Limak şirketlerine 235 milyon dolara mal oldu. Mehmet Tahtasız, son 8 yılda şirketlere 81 milyon 822 bin dolar ödendiğini ve bu durumun 2036 yılına kadar devam edeceğini belirtti.

Bu kara delik ancak 2036’da sona erecek.

Related Posts

Dolar resmen çakıldı, Euro yükselişe geçti!

ABD Başkanı Donald Trump’ın “Bir Büyük Güzel Yasa Tasarısı” olarak adlandırdığı vergi ve harcamalara düzenleme getirecek yasa tasarısının mali endişeleri artırması ve erteleme süresi 9 Temmuz’da dolacak tarifelere ilişkin beklentiler doların sert …

Osmaniye’de 89 köy deprem konutunun anahtarları teslim edildi

Osmaniye Bahçe Köyü’nde yapımı tamamlanan 89 köy deprem konutunun anahtarları daha hak sahiplerine teslim edildi.

Donald Trump’ın Jerome Powell’a tepkisi piyasaları salladı: Dolar zayıfladı altın geriledi!

ABD Başkanı Donald Trump’ın Fed Başkanı Jerome Powell’a yönelik eleştirileri piyasaları yeniden hareketlendirdi. Dolar endeksi düşerken, altın fiyatlarında sert gerileme yaşandı.

Tekfen hisselerini almıştı: Rekabet Kurumu’ndan ‘mış gibi’ cezası!

Tekfen Holding’de mart ve nisan aylarında gerçekleşen büyük ölçekli hissedar değişiklikleri, Rekabet Kurumu’nun radarına takıldı. Hisselerin Can Grubu’na devriyle birlikte şirketin kontrol yapısında önemli değişiklikler yaşanırken, Rekabet Kurumu …

Endeks açıklandı: Ekonomiye güven sağlanamıyor!

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından açıklanan 2025 yılı Haziran ayına ilişkin Ekonomik Güven Endeksi yine 100’ü aşamadı. Sınırlı yükseliş kaydetse de güven anlamına gelen 100 endeksinin altında kaldı. Ekonomik güven endeksi mayıs ayında 96,65 …

Dev bankadan Euro açıklaması: Yükseliş rotası değişebilir!

Euro, son dönemdeki yükselişiyle dikkat çekerken analistler paritenin kritik bir direnç noktasında olduğunu vurguluyor. Euro’nun yönü, doların seyrine ve jeopolitik gelişmelere bağlı olarak şekillenebilir.