‘Milletin cebinden alıp Cengiz’e veriyorlar’

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda Yolcu Garantileri Tutmadı

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda son 9 yıldır yaşanan yolcu garantisi sorunları devam ediyor. 2022-2023 dönemi için 8 milyon yolcu garantisi verilmesine rağmen, beklenenin çok altında kalarak 2 milyon 938 bin kişiye ulaşıldı. Garı tercih etmeyen 5 milyon 61 bin vatandaş için ise Devlet Hazinesi tarafından Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine milyonlar ödendi. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD) denetim raporu Meclis KİT Komisyonu’nda görüşülürken, CHP Çorum Milletvekili Mehmet Tahtasız bu durumu sert bir şekilde eleştirdi.

Mecliste yaptığı konuşmada Tahtasız, “Vatandaşlar garı kullansalar da kullanmasalar da, Hazine’den alınan paraları Cengiz’e aktarıyorsunuz. Bu iktidar döneminde halkımız, garip bir modelle karşı karşıya kaldı. Yolcu garantisi gibi uygulamalar, halkın cebine zarar veriyor” dedi. Ayrıca, “ATG Gar işletmesi gibi sarayın yandaş müteahhitleri, ballı ihalelerle sürekli öne çıkıyor” ifadesini kullandı.

Mehmet Tahtasız’a göre, yılda 8 milyon yolcu garantisi verilen Ankara YHT Garı’nda sürekli sapmalar yaşanıyor. 2022-2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu garantisine ulaşılamazken, sadece 2 milyon 938 bin yolcu bu garı tercih etti. Bu durum, devletin şirketlere ödemesi gereken milyonlarca liralık bir maliyet oluşturdu.

Yıllık 2.8 Milyar TL Garanti Ödendi

Ekim 2022-Ekim 2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu rakamı tutmayarak 2 milyon 938 bin 421’e geriledi. Bu nedenle Hazine, garı kullanmayan 5 milyon 61 bin 579 kişinin ücretini ödeyerek şirketlere milyonlarca lira aktardı. Devlet, bu durum için kurulan ortaklığa 2023 yılında 409 milyon 528 bin TL ödedi. Ayrıca, 2020 yılında verilen garantiler de tutmamış ve sadece 740 bin yolcu garantisine ulaşılmıştır. Bu durumda, Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine 7.5 milyon dolar daha ödendi.

2016 yılında açılan Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı, yıllardır beklenen yolcu sayısına ulaşamamaktadır. Garın maliyeti, Kolin, Cengiz ve Limak şirketlerine 235 milyon dolara mal oldu. Mehmet Tahtasız, son 8 yılda şirketlere 81 milyon 822 bin dolar ödendiğini ve bu durumun 2036 yılına kadar devam edeceğini belirtti.

Bu kara delik ancak 2036’da sona erecek.

Related Posts

Altının gramı ne kadar oldu?

Altının gramı, güne düşüşle başlamasının ardından 4 bin 301 liradan işlem görüyor. Dün ons fiyatındaki yükselişe paralel değer kazanan altının gram fiyatı, günü yüzde 0,5 artışla 4 bin 303 liradan tamamladı. Altının gram fiyatı, yeni güne ise düşüşle başlamasının ardından saat 09.35 itibarıyla önceki kapanışına göre yüzde 0,1 azalışla 4 bin 301 lira seviyesinde bulunuyor. Çeyrek altın 7 bin 120 liradan, Cumhuriyet altını 28 bin 340 liradan satılıyor.

Avrupa’da kartlar yeniden dağıtılıyor: 1 Ocak 2028’de Ruslarla ilişki tamamen kesilecek

Avrupa Birliği Komisyonu, Rusya’dan doğal gaz ve LNG ithalatının 2027 sonuna kadar tamamen yasaklanmasını teklif etti. Yeni yasa teklifiyle birlikte, AB ülkeleri Rus gazına olan bağımlılığını aşamalı olarak 1 Ocak 2008’e kadar sonlandıracak.

Ordu’daki 2 bin 500 yıllık kaleye yoğun ilgi! 14 günde 35 bin kişi

Ünye Belediye Başkanı Hüseyin Tavlı, yaptığı yazılı açıklamada, Karadeniz’in en önemli kültürel miraslarından biri olarak kabul edilen Ünye Kalesi’nin restorasyonu sonrası açılması ile adeta ziyaretçi akınına uğradığını belirtti. Tavlı, son 14 günde …

Avrupalı otomobil devleri zemin kaybediyor: Çin elektrikli araç üretiminde zirvede

Uluslararası Temiz Ulaşım Konseyi’nin raporuna göre, Çinli üreticiler elektrikli araç pazarında büyük ivme kazanırken, Avrupalı üreticiler 2024’te geride kaldı. Tesla küresel liderliğini korusa da Çinli BYD ve Geely hızla arayı kapatıyor.

Mahfi Eğilmez: Gösteriş tüketimi

Mahfi Eğilmez: Gösteriş tüketimi

Piyasalarda Fed tedirginliği: Altın frene bastı

İsrail ve İran arasında yoğunlaşan çatışmaların daha geniş çaplı bir bölgesel çatışma korkusunu körüklemesi ve yatırımcıları güvenli liman varlıklarına yöneltmesiyle ons altın sabah erken saatlerde 2 ayın zirvesini gördü. ONS ALTINDA SON DURUM Erken …